جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۰۷
کد خبر: ۶۹۱۳۳
|
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۹

پاتک پليس پايتخت به پاتوق توزيع کنندگان موادمخدر جنوب تهران

رييس پليس پايتخت از اجراي مرحله ديگري از طرح برخور با مواد فروشان خبر داد و افزود:در اين طرح بيش از 60نفر توزيع کننده،قريب به 560 نفر معتاد بي خانمان و 32کيلوگرم انواع مواد افيوني کشف و ضبط شد.
به گزارش شهر به نقل از پايگاه خبري پليس،سردار حسين ساجدي نيا فرمانده انتظامي تهران بزرگ،صبح امروز در راستاي اجراي طرح شناسايي و دستگيري خرده فروشان مواد مخدر و روانگردان در جنوب و جنوب غرب تهران از دستگيري 62 خرده فروش مواد مخدر،جمع اوري 559نفر معتاد بي خانمان و کشف 32کيلوگرم انواع مواد افيوني و روانگردان خبر داد.

سردار ساجدي نيا در تشريح اين خبر گفت:در راستاي کاهش نگراني ها و دغدغه شهروندان درخصوص موضوع توزيع موادمخدر در سطح شهر تهران، پاکسازي نقاط آلوده از حيث توزيع کنندگان و معتادين به موادمخدر در دستور کار پليس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ قرار گرفت.

وي ادامه داد:به همين منظور طرح امنيت محله محور و برخورد با فروشندگان،توزيع کنندگان مواد مخدر و جمع آوري معتادان بي خانمان از شب‌ گذشته در محدوده سرکلانتري هاي هشتم و دهم که شامل مناطقي چون ميدان بهاران،بوستان بهاران،ميدان راه آهن و بوستان اميريه بود آغاز که در نتيجه 62خرده‌فروش مواد مخدر دستگير و قريب به 32 کيلوگرم انواع مواد افيوني نيز کشف شد.

رييس پليس تهران بزرگ در ادامه افزود:در اين طرح همچنين 559 معتاد بي خانمان جمع آوري شده اند که پس از آزمايش به کمپ‌هاي مجاز ترک اعتياد معرفي خواهند شد.

فرمانده انتظامي تهران‌بزرگ با اشاره به اين که توزيع کنندگان مواد مخدر دستگير شده در اين طرح اکثرا داراي سابقه هستند پس از بازداشت به مراجع قضايي معرفي مي شوند، گفت: دستگيري خرده فروشان مواد مخدر و توزيع کنندگان از جمله وظايف پليس است اما در جمع آوري معتادان و ساماندهي آنها تنها وظيفه پليس نيست بلکه مسئوليت اين افراد بر عهده ساير سازمان ها نيز مي باشد که البته در اين خصوص مرجع قضايي همکاري و تعامل موثر و خوبي با پليس داشته است.

ساجدي‌نيا با اشاره به اينکه بيشترين مواد مکشوفه از خرده ‌فروشان،مواد مخدر صنعتي بوده خاطرنشان کرد:طرح برخورد با مواد فروشان و خرده فروشان مواد مخدر کماکان به طور جدي در دستور کار پليس پايتخت قرار داد و اين طرح در روز هاي آتي نير ادامه خواهد داشت.

گفتني است،در حاشيه اجراي طرح نمايشگاهي در خصوص پيشگيري از اعتياد برگزار وضمن توزيع بروشور وسي دي هاي آموزشي بصورت ميداني با حضور کارشناس اين پليس در خصوص شناخت انواع مواد مخدر و روانگردان وآثار زيانبار آنها وهمچنين موضوعاتي در خصوص پيشگيري از اعتياد به شهروندان آموزش داده شد که با استقبال چشمگير شهروندان مواجه گرديد.
نظر شما